Jak reklamować firmę w internecie ? - Interkod.pl

Jak reklamować firmę w internecie

Najlepsze sposoby na reklamę firmy w internecie

Chciałbyś rozwijać firmę, zdobywać nowe rynki i nowych klientów. Wydaje Ci się, że internet to świetny sposób na realizację tych celów.

Zastanawiasz się tylko. Jak zacząć ? Jakich narzędzi użyć ? Przeczytaj poniższy artykuł i znajdź najlepsze rozwiązanie dla swojej firmy. Zapraszam do lektury.

czym jest internet

Magiczne medium XXI w.

To dzięki niemu, za pomocą podłączonych do sieci urządzeń, miliardy ludzi codziennie wymienia się informacją i wiedzą. Komunikuje między sobą, cieszy się rozrywką oraz wydaje zarobione pieniądze.

Medium, które dzięki popularności i dostępności przebija, kierujące się ku schyłku swej chwały telewizję, prasę i radio. Tak, to prawda, tradycyjne środki masowego przekazu tracą swą moc.

Jeżeli internet jest tak popularnym miejscem, docierającym do tak szerokiego grona odbiorców, to czy nie jest doskonałym miejscem do promocji działalności i produktów ?

TAK, JEST

Różnorodność form i skuteczność działań pozwala śmiało stwierdzić, że e-marketing staje się jednym z kluczowych elementów wykorzystywanych w firmach do promocji i reklamy.

Poniżej przedstawiam moją subiektywną listę podstawowych narzędzi wykorzystywanych do reklamy i promocji firmy.

Działania reklamowe w internecie dzielimy na dwie podstawowe grupy.

Działania reklamowe bez posiadania własnej strony internetowej.

Działania reklamowe wykorzystujące własną stronę internetową.

Działania reklamowe bez posiadania strony internetowej:

1. Reklama displayowa: (różne formy banera)

Baner – to najpopularniejsza forma reklamy wykorzystywanej w internecie. Przedstawiony w formie graficznej lub tekstowej, najczęściej animowany, o różnych wymiarach. Umieszczany w witrynach internetowych, np. w popularnych serwisach lokalnych, ogólnopolskich. Przekazuje informacje na nim zawarte, widzącym go użytkownikom.

2. Artykuł sponsorowany na istniejących stronach internetowych

Rodzaj promocji zbliżony do artykułu sponsorowanego w gazecie. W formie wywiadu lub opisu działalności dziennikarz przedstawia Twoją firmę użytkownikom przeglądającym daną stronę. Przykładem może być artykuł w lokalnym portalu informacyjnym, lub branżowym.

3. Wizytówka w Katalogach firm

Katalogi firm to witryny internetowe, które działają na zasadzie dawnych książek telefonicznych. Jako właściciel działalności możesz założyć wizytówkę swojej firmy w takim katalogu, podając w nim najważniejsze dane.

Popularne katalogi firm: hmm ? nie znam 😉 Nigdy nie korzystałem.

4. Portale społecznościowe

Portale społecznościowe to istny boom w sieci. Komunikacja i integracja między użytkownikami stała się jedną z kluczowych funkcji tych witryn. Ludzie dzielą się informacją, lajkują, komentują. Korzystają w sposób aktywny z oferowanych im usług.

17 milionów Polaków ma założone konto na najpopularniejszym portalu społecznościowym w Polsce Facebook’u. 7 milionów korzysta z Instagrama, 4 miliony z Twittera.  

Za pomocą Fan-page, czyli wizytówki firmy utworzonej na danym portalu możesz komunikować się z użytkownikami przedstawiając im stoją ofertę.

5. Google Moja Firma i Google Maps

Flagowym produktem firmy jest wyszukiwarka internetowa, o której wspomnę później, ale oprócz niej, Google oferuje również inne usługi mogące w znaczący sposób wspomóc rozwój i wzrost Twojej firmy.

Dodatkowe narzędzia:

Google Firma — całkowicie darmowa usługa polegająca na założeniu wizytówki firmy na stronach internetowych Google. Oprócz dodania podstawowych informacji o firmie możemy dodawać zdjęcia, wpisy promujące, i wiele innych przydatnych funkcji.

Google Map — również darmowa usługa, powiązana z powyższą usługą Google Firma. Google Maps to najpopularniejsza mapa internetowa na świecie. Dostępna w urządzeniach mobilnych świetnie zastępuje nawigację samochodową. Umieszczenie na niej miejsca swojej działalności ułatwia dotarcie do siedziby działalności i wspiera promocję firmy.

Działania reklamowe wykorzystujące stronę internetową.

Zanim przejdę do omówienia działań reklamowych z wykorzystaniem strony firmowej chciałby Ci w kilku słowach wyjaśnić czym jest strona www.

Firmowa strona internetowa jest wirtualną siedzibą Twojej firmy. Miejsce w internecie gdzie możesz przekazać swoim potencjalnym klientom wszystkie niezbędne informacje o firmie, usługach, które wykonujesz i produktach, które sprzedajesz.

Firmowa strona to interaktywny wirtualny folder twojej działalności, z nieograniczonymi możliwościami promocji zewnętrznej i wewnętrznej.

Firmowa strona sama w sobie jest formą reklamy i zarazem promocji własnej firmy.

Reklama strony internetowej

Główne działania w internecie, opierają się na promowaniu i reklamowaniu swojej strony internetowej, gdyż tylko na niej w sposób indywidualny i wyczerpujący możemy przedstawić propozycję swojej firmy

Reklama w wyszukiwarce Google.

Google — najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie. Witryna działająca na zasadzie wyszukiwania w zasobach internetu najtrafniejszych odnośników do przedstawionego zapytania. Internauta zainteresowany danym zagadnieniem wpisuje je do wyszukiwarki i po chwili ma zbiór odpowiedzi na zadane zapytanie.

W Google można reklamować się w dwojaki sposób, w jednym i drugim przypadku musisz posiadać stronę internetową, bo ona jest przedmiotem promocji:

  1. Twoja  strona może być wynikiem wyszukiwania, czyli odpowiedzią na zapytanie w wyszukiwarce. Działania prowadzące do osiągnięcia jak najwyższego wyniku wyszukiwania swojej witryn nazywamy pozycjonowaniem SEO.
  2. Jako osoba zainteresowana promocją swojej firmy możesz wykupić w wyszukiwarce wynik. Po prostu zapłacić, żeby twoja witryna ukazała się w odpowiedziach po wpisie odpowiedniego zapytania. Są to tzw. kampanie reklamowe Google ADS
zdjęcie_1

Dzięki za przeczytanie do końca. Jeśli uważasz, że treść była przydatna. Udostępnij ją swoim znajomym w mediach społecznościowych.