Internet, rewolucja w firmie - Interkod.pl

Internet rewolucja w firmie

internet rewolucja xxi wieku

Internetowa rewolucja

Żyjemy w czasach rewolucji internetowej. Internet wkradł się, rozsiadł i zagościł w naszym życiu na stałe. GUS w raporcie z października 2017 podaje że w Polsce dostęp do sieci posiada 95% przedsiębiorstw i 82% społeczeństwa, a dodatkowo porównując dane z latami wcześniejszymi liczby te ciągle rosną. Możemy zatem stwierdzić, że wszyscy kochamy internet i chętnie z niego korzystamy.

Internet w liczbach.

W Polsce w 2017 roku z internetu korzystało ponad 28 mln osób, 60% z nich to osoby w wieku 15-44 lat, deklarujące korzystanie z zasobów sieci przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe w równym stopniu z internetu korzystają mężczyźni i kobiety, nie ma też żadnych znaczących różnic ze względu na miejsce zamieszkania.

Jak korzystamy z internetu?

Rok 2018 jest przełomowy. Do tej pory najczęściej korzystaliśmy z internetu przez komputer stacjonarny lub laptop. Jednak mobilność i osobista dostępność spowodowała że niekwestionowanym liderem od 2018 roku staje się SMARTFON. Zawsze pod ręką i zawsze online.

Co Polski internauta robi w internecie?

1. Poszukiwanie informacji

Najczęściej wykorzystujemy internet w celu poszukiwania informacji. Dostęp do ogromnej nieograniczonej wiedzy, nigdy nie był tak łatwy jak teraz. Bez żadnych trudności znajdziemy informacje na każdy temat. Inną kwestią jest ich wiarygodność.

2. Bankowość internetowa

Chętnie korzystamy z bankowości internetowej. 44% internautów deklaruje posiadanie rachunku internetowego. Najczęściej płacimy za zakupy online i wykonujemy opłaty rachunków.

3. Zakupy online

Segment rynku który rozwija się najdynamiczniej w internecie. Prognozuje się iż w roku 2018 w Polsce obrót w e handlu przekroczy 50 mld zł. Lubimy kupować przez internet, ⅓ użytkowników robi regularne zakupy, a ponad połowa sporadycznie. Nie tylko kupujemy, ale również sprzedajemy. ¼ użytkowników deklaruje sprzedaż towaru przez internet w ostatnim roku. Najczęściej kupujemy, sprzęt elektroniczny, równie dobrze sprzedaje się odzież obuwie, zabawki i książki. Wykorzystujemy do tego sklepy internetowe oraz ciągle cieszące się dużym powodzeniem portale aukcyjne i ogłoszeniowe.

4. Social media

Kolejny duży segment naszych działań w internecie. Na koniec listopada 2018 roku z portalu Facebook korzystało po ponad 17 mln Polaków co stanowi 61% wszystkich internautów korzystających z zasobów internetu, jest to najpopularniejszy portal społecznościowy w Polsce. Kolejny na liście Instagram posiada jedynie około 6,5 mln użytkowników, tj 23% internautów, a 3 na liście Twitter posiada grono ponad 5 mln użytkowników.

Podsumowanie:

Jesteśmy społeczeństwem internetowym. Teraźniejszość i przyszłość to będzie ciągły rozwój sieci internetowej. Kolejne obszary naszego życia będą wchłaniane i dostosowywane do tego medium. Jak będziemy z tego korzystać i jak wpłynie to na rozwój nas i naszej działalności. Wkrótce się przekonamy.

zdjęcie_1

Dzięki za przeczytanie do końca. Jeśli uważasz, że treść była przydatna. Udostępnij ją znajomym w social media.